Vjerojatno ste to iskusili u nekom trenutku – glasnoću svojih misli, osjećaj da ih ne možete kontrolirati, mentalni i fizički umor, pa čak i izgaranje. Kao odgovor, vjerojatno ste odlučili samo proći kroz to dok više ne budete mogli. Popijete još jednu kavu, skupite ono što vam je ostalo od snage i nastavite dalje. Zvuči poznato?

Nije tajna da je um vrlo hirovita stvar. Čak i Krishna, u često citiranom stihu Bhagavad Gite, izjavljuje koliko um može biti turbulentan, a kasnije navodi da um može biti vaš najgori neprijatelj ili najbolji prijatelj.

Srećom za sve nas, postoji način da prođemo kroz sve ovo ludilo. Možda nećete moći promijeniti svijet, ali svakako možete promijeniti način na koji hodate svijetom, pretvarajući svoj um u svog najboljeg prijatelja.

 

Alat za smirivanje uma

Osim joge, meditacija je naširoko korištena, ali samo nekoliko ljudi stvarno zna što znači prakticirati. U svojoj srži, meditacija znači usredotočiti se na nešto tako intenzivno da to postane jedino što postoji. Postoji mnogo načina za meditaciju, ali jedna od najlakših metoda je kroz japu – stalnim ponavljanjem božanskih imena.

Za istinsku meditaciju prvo treba svladati japu, a onda će samo jedan moći iskusiti istinsku meditaciju. – Paramahamsa Vishwananda.

Zapravo, japa je toliko moćna praksa da većina religija i duhovnosti prakticira neki njen oblik. U kršćanstvu mole krunicu. U islamu, praktikanti obavljaju zikr na misbahu. A u hinduizmu ponavljamo japu na mali.

Sada, dok se japa često izvodi na setu molitvenih perlica, same perle nisu potrebne. O tome kako prakticirati japu govorit ćemo malo kasnije, ali za sada je važno razumjeti ljepotu božanskih imena i kako vam ona mogu pomoći smiriti um, a potom otvoriti srce u meditaciji na mantru.

 

Što je mantra?

Riječ mantra ima dva prijevoda. Prvo, kao zaštita od uma i za um. Mantre štite um od svake negativnosti izvana i od svake negativnosti koja je već unutra. Drugo, to znači ‘molitva srca’. To je molitva iz srca. Obično se, ali ne uvijek, sastoji od skupa božanskih imena. Dok se fokusirate na mantru i ponavljate je, ona utječe na vaš um.

Razmišljajte o umu kao o spužvi. Upijat će bilo što i sve čime ga ispunite utjecat će na vaše misli, sustav vjerovanja i ponašanja. Kada se usredotočite na negativne stvari, vaš um postaje manje nego ugodno mjesto za život. Kada se usredotočite na pozitivne stvari, vaš um postaje ugodnije mjesto za život. Slijedeći tu logiku, kada se usredotočite na mantru ili božanska imena, vaš će um biti jednako pod utjecajem toga da postane božanski.

Kada su božanska imena uvijek na vašim usnama, nećete imati vremena za razmišljanje o negativnim stvarima. – Paramahamsa Vishwananda

Kaže se da je Božje ime milosrdnije od samog Boga. Gotovo da nema pravila o tome kako komunicirati s imenom i kako se odnositi prema njemu. Možemo ga ponavljati čak i u kupaonici.

Kada pjevate božanska imena, to ne samo da smiruje vaš um, već također otvara vaše srce božanskoj ljubavi unutar vas i u svijetu oko vas. Kako se to događa, smirujući um postaje nuspojava, jedna dobrobit mnogo većeg putovanja. Zaista nema ograničenja u pogledu onoga što božanska imena mogu učiniti.

Prakse meditacije na mantru počinju odabirom vaše mantre.

Umirite svoj um uz pomoć meditacije na mantru

Iako postoji bezbroj mantri, predlažem ‘Om Namo Narayanaya’. Ova posebna mantra pomoći će smiriti um koji prosuđuje, nosi vam božansku milost i pomoći će vam da otvorite svoje srce ljubavi.

Jednom kada imate svoju mantru, jednostavno ponavljajte je što više možete. Možete je ponavljati naglas, šaptom ili tiho. Možete ponavljati dok ste u sjedećoj meditaciji ili u šetnji ili tijekom cijelog dana. Ova meditacija na mantru omogućuje vam da svaku aktivnost pretvorite u aktivnu svjesnost i fokus.

Naglas

Pjevanje naglas je upravo ono što i znači. Možete ponavljati glasno ili toliko glasno koliko želite. Ovo je sjajan način ponavljanja kada je vaš um stvarno aktivan i teško ga je kontrolirati. Pomaže dovesti vaš fokus izvana prema unutra i priprema vas za meditaciju. Kao bonus, kada ponavljate naglas, to također služi i svemu oko vas jer oni mogu čuti božansko ime!

Profesionalni savjet: izgovarajte glasnije od svog uma.

Šaptanje

Točno tako kako piše. Možete šaptati božanska imena. Kada vježbate na ovaj način, pomaže vam da pomaknete fokus više prema unutra i nastavlja vas pripremati za meditaciju.

Profesionalni savjet: ponavljanje šapatom izvrstan je način da uspavate svoje mališane i da im pružite dobrobit mantre!

Tiho

Ponavljajte tiho u sebi. Ova metoda ponavljanja je potpuno unutra. Ovo je sjajno kada vam je um već relativno miran i kada ste spremni sjesti i meditirati.

To je stvarno tako jednostavno. Samo ponavljajte. Naglas, tiho ili za sebe. Apsolutno, možete ponavljati u sjedećoj meditaciji ili dok ste vani. Božanska imena su vam uvijek dostupna, bez obzira gdje se nalazite ili što radite. Ponavljajte dok kuhate, čistite ili idete na posao. Ponavljajte dok se tuširate, trčite ili uživate u dugoj šetnji. Ponavljajte u vlaku, avionu ili u autu, i… tako, shvatili ste poantu.

Ako pitate koja je ‘najbolja’ metoda – odgovor će uvijek biti da ‘ovisi.’ Ovisi o tome koja metoda vam omogućuje da se najbolje usredotočite na božanska imena.

Zaista nema toliko pravila. Zapravo, postoje samo dva pravila kada je u pitanju meditacija na mantru. Pa, tri ako ćemo tehnički o tome.

  1. Nemojte ponavljati dok gledate TV ili igrate video igrice. Nećete moći zadržati fokus na mantru dok radite te stvari.
  2. Uživajte!
  3. Treće su više smjernice. Japa je vrlo moćna praksa koja može pojačati vaše emocije. Stoga je obično bolje suzdržati se od ponavljanja kad ste ljuti jer to može povećati vašu ljutnju. Slobodno eksperimentirajte s ovim. Ako pokušate ponavljati kad ste ljuti, a stanje se pogorša ili ostane isto, prestanite i isprobajte drugačiji mehanizam za rješenje toga. Ako bude bolje, nastavite ponavljati!

 

Kreirajte svoju svakodnevnu praksu meditacije na mantru

Vaša praksa u potpunosti ovisi o vama. To je vaša meditacija i vaša praksa. Evo nekoliko savjeta koji će vam pomoći da počnete:

  1. Project Mantra – 40-dnevni izazov koji će vas voditi u postupnom razvoju redovite i održive prakse. Obratite se instruktorima za jogu i meditaciju u vašoj blizini da naučite kako raditi Project Mantru i uključite se u tjedno zajedničko online ponavljanje mantre Om Namo Narayanaya.
  2. Pronađite trenutke praznine – trenuci praznine su točke u vašem danu kada obavljate prilično besmislen zadatak. To može biti pauza za kavu ili ručak, hodanje do kupaonice, tuširanje, čak i putovanje na posao. Iskoristite ovo vrijeme za ponavljanje mantre.
  3. Odredite određeno vrijeme u svom rasporedu za vježbanje. Čak i ako je to samo pet minuta svaki dan, ako imate određeno vrijeme samo za meditaciju na mantru, pomoći će vam da razvijete redovit odnos s praksom i iskusite njezine nevjerojatne dobrobiti.

 

Paramahamsa Vishwananda često govori o ljepoti i moći božanskog imena. O tome priča mnoge priče u svojoj novoj knjizi Just Love: A Journey into the Heart of God. Kontaktirajte nas u Bhakti trgovini u Splitu e-mailom shop@bhaktimarga.hr ili na gsm 095 5822903 (Narayani Dasi) i nabavite svoj primjerak danas!

Izvorni tekst na engleskom jeziku pročitajte OVDJE.

 

X