PITANJA I ODGOVORI UŽIVO IZ VRINDAVANA
SHREE GIRIDHAR DHAM ASHRAM, 30. OŽUJKA 2020.

U današnjem satsangu Paramahamsa Vishwananda odgovarao je na pitanja o uravnoteženju muških i ženskih kvaliteta, načinu na koji je Rama ispunio svoju dharmu, govorio je o našem putu i bivanju s onima koji nisu na duhovnom putu.

Jai Gurudev svima! Dobrodošli ponovo u Vrindavan!

Danas sam vam najprije svima htio poželjeti sretan Yamuna Jayanti! To je dan pojavljivanja Yamune Maharani. Danas smo imali, zapravo, smiješno iskustvo.

Vidite, svaki dan smo obavljali sve molitve sa svima koji sjede, a sada postoje određeni zakoni zbog koronavirusa, i mi ovdje pokušavamo, ali znate kako je s ljudima. Dakle, sjedili smo vrlo blizu jedni drugima i, naravno, zakon je svugdje isti. Trebali biste biti udaljeni od ljudi i samo nekoliko ljudi može biti skupa.

Bilo je smiješno, slavili smo Yamuna Jayanti radeći abhishekam na Yamuna shili i posjetila nas je policija koja je došla i rekla nam: „Vrlo dobro znate da zbog virusa ne biste trebali raditi sve ove stvari“ i zapravo, bilo je u redu, oni su samo radili svoj posao, kao podsjetnik da se ne bismo trebali okupljati tako, čak ni za molitvu. To je nevjerojatno, zar ne? Ali, vidite, iz sigurnosnih razloga je važno, jer je bio jedan guru Sikh koji je prije nekoliko dana preminuo. Putovao je Europom i došao je u Indiju i obišao je oko 20 sela dajući svoj satsang i tako dalje, a zarazio je više od 15 000 ljudi! Dakle, vidite, mislim da je zbog toga očito da vlada poduzima mjere opreza. Ali bilo je smiješno jer su samo dvije osobe bile unutra koje su služile Yamuna Maharani.

Ali to je podsjetnik  da svatko mora odvojiti vrijeme upravo ovdje i ići unutra, pa i ovdje. Dakle, sve je postalo vrlo tiho i jako shanti, shanti posvuda. Ne vidite čak ni ljude oko sebe. Ali jedno je lijepo, možete čuti kako ptice pjevaju. Ptice pjevaju posvuda i to je nevjerojatno, jer prije u Vrindavanu nikad ne biste čuli ptice kako pjevaju. A sada vidite ptice kako lete okolo i priroda cvjeta i to je lijepo.

Mislim da bi vlada u svim zemljama, bilo koronavirusa ili ne, trebala svoju zemlju na dva tjedna zatvoriti. To je ideja, bilo to dobra ideja ili ne, ali kada vidite kako je priroda! Bez zagađenja! Pitao sam neke predanike iz Delhija kako je tamo, a oni su odgovorili: „Oh, imamo plavo nebo!“ Koje u Delhiju nikad nisam vidio. Pa čak ga ni oni nikada nisu vidjeli. Govorili su: „Nevjerojatno je da imamo plavo nebo, zrak je svježiji i možete disati.“ I ovdje je u Vrindavanu isto. U ovo doba godine obično bi bilo strašno. Sjećam se prošle godine kad sam došao u Vrindavan, bilo je zagađenje već u Delhiju. Ljudi su nosili maske – ne zbog virusa, već zbog zagađenja. A ove je godine drugačiji razlog zašto ljudi nose maske!

Nevjerojatno je vidjeti one koji su uništavali svijet. Umovi ljudi – strašno je. Naročito vidjeti strah ljudi. Ljudi prolaze kroz život ispunjeni strahom. A kad vidite ludosti ljudi, to je pomalo čudno. Jedna od najčudnijih stvari je stvar s toaletnim papirom: ludost toaletnog papira. Znate, ljudi nemaju strah da neće imati hrane, ali se boje kako će očistiti svoje s*******e! [smijeh] Kao da je koronavirus stvorio određenu stvar: „Ah, sad ću odlučiti s***i, za to nam treba puno toaletnog papira.” Dakle, čudno je; kakav je to strah? Strah od toaletnog papira. Malo je ludo, zar ne? [smijeh] Ovdje se svi smiju! Koju god poruku dobijam svaki dan, uvijek postoji jedna o toaletnom papiru! [smijeh] Kao da su svi odlučili: „Sad ćemo samo s***i, ništa drugo nije važno.” (smijeh) Oprosti, ali… to je smiješno. Vidite što strah radi u glavama ljudi.

U stvari, ne trebate se bojati. Opustite se. Vidite, kao što je rekao Krishna, postoji vrijeme za rođenje i postoji vrijeme za umrijeti. Većina stvari koje se događaju, mislim da je to uglavnom strah u ljudskom umu zbog kojeg se to i događa. Stoga se opustite, poduzmite mjere opreza i ponavljajte ime Božje, ponavljajte ime Rame. Ovo vrijeme sada je vrijeme u kojem slavimo dok se približavamo danu rođenja gospoda Rame. Mislim da smo danas četvrti dan, pa iskoristite ovaj trenutak da meditirate o životu gospoda Rame i čitate o Njemu. Sada imate vremena, čitajte o Njegovu životu, posebno o onome za što se On zalaže.

Kako možemo uravnotežiti ženske i muške kvalitete unutar nas?

Ah, ovo je pitanje koje ljudi vrlo često imaju. Vidite, kod nekih ljudi je njihova ženska kvaliteta jača, dok je kod nekih muška kvaliteta jača. Dakle, uspostaviti ravnotežu u tome znači prihvatiti sebe onakvim kakvim jeste. Kakva god kvaliteta u vama prevladava, takvi ste.

Ne morate biti drukčiji [nego što jeste]. Vidite, ako netko ima problem s time što ste drugačiji, onda to nije vaš problem, to je njihov problem. Dakle, naučite prihvatiti sebe. Prihvaćanjem sebe bit ćete slobodni. Vidite?

Problem je u tome što se vrlo često mučimo što drugi misle o nama i kako nas prosuđuju. Kroz cijeli život idemo i živimo svoj život, a 90% živimo svoj život onako kako drugi žele da živimo. Pa, jesi li stvarno ti? Ne, nisi. Analizirajmo to i vidimo. Kroz djetinjstvo vas su učili kakvi trebate biti i ako se ne uklapate u određene norme, smatrat će vas odmetnikom. Ali tko vas smatra takvim? Jeste li to vi ili su to drugi? Ostali, većinu vremena. Slično, 90% svog života živite onako kako drugi ljudi žele da živite. Kako možete biti slobodni? Ne možete biti slobodni, jer u mislima imate percepciju dobra i zla. Kao što je Shakespeare rekao: „Ne postoji ni dobro ni loše, ali razmišljanje to čini takvim.”

Kako vi to percipirate, kako vidite sebe, to određuje koja će energija prevladati u vama. Svi imaju ove dvije kvalitete u sebi. Ne postoji samo čisto muško ili čisto žensko. Vi ste fuzija i muškog i ženskog.

U hinduističkoj tradiciji kažemo da je naša lijeva strana ženska kvaliteta, a naša desna muška kvaliteta. To jasno vidite kod većine ljudi; bez obzira jeste li muškarac ili žena, desna vam je strana jača od lijeve. I vidjet ćete da su i organi, srce, koje je organ osjećaja, na lijevoj strani. Dakle, to je osjetljivija strana.

Kada gledate sebe, bez obzira imate li prevladavajući mušku kvalitetu ili žensku kvalitetu, to nije tko ste. Niste te kvalitete. To nikad ne smijete zaboraviti. Vi ste atma, a atma je iznad rodne kvalitete. Ne možete reći: „Ovaj atma je muška” ili „Ta je atma ženska.” Ne, atma je samo atma. Nema muške atme ili ženske atme. Dakle, u nekim životima atma je bila u ženskom tijelu, a u nekim životima atma je bila u muškom tijelu. Pitanje nije o spolu, već o tome tko ste? S čime se identificirate? Poistovjećujete li se samo sa spolom, da ste muško ili žensko ili se želite ostvariti i probuditi se iz te zablude koju je svijet stvorio?

Prvo ste atma, drugo, vi ste ljudsko biće. Kako god vas je Bog stvorio, stvorio vas je onakvima kakvi jeste, i kao što sam već rekao, nema nesavršenstva u Njegovom stvaranju. Stvorio vas je savršenim. Dakle, onog trenutka kada naučite prihvatiti da ste takav kakvim vas je Bog stvorio, automatski se dogodi ravnoteža između te dvije energije jer imate samoprihvaćanje. Onog trenutka kada imate samoprihvaćanje, ništa vas ne može pomaknuti.

Dakle, volite sebe onakvima kakvi jeste, prihvatite sebe onakvima kakvi jeste i budite sretni što ste jedinstveni i da vas Bog voli kakvima vas je stvorio.

U svom komentaru Bhagavad Gite kažete da su Bhishma, Dhritarashtra i svi prisutni ponižavanju Draupadi imali iskrivljeno razumijevanje njihove dharme i poštivanja svoje riječi. Ali prema meni Rama u osnovi čini isto sa Sitom. Znajući njezinu čistoću i vjernost, izbacio ju je trudnu sa svojom djecom u šumu samo radi slijeđenja određenih pravila i tradicije. Bhishma i ostali su kritizirani, ali Rama je primjer pravednosti i slijeđenja dharme. Možete li mi to objasniti?

Pa, ne možemo Ramu, Bhishmu i Dronacharyu svrstati u istu kategoriju. Čak i ako se čine sličnima. Kada je Rama poslao Situ u šumu, prije svega nije znao da je Sita trudna. Rama to nije učinio radi sebe: „Oh, da, gle, ja čuvam svoj ugled, zato tjeram svoju ženu, suprugu, koju sam 14 godina pazio, kada je bila oteta, to me je izludjelo.” Misliš li da će je On samo tako otjerati? Ne! Kao što sam objasnio prije nekoliko dana dok su čitali Ramayanu, koliko boli je Rama osjećao kad je rekao: „Da, moja draga ženo, moram te poslati.” Ali Sita je znala da je to za dobro kraljevstva.

Sada se vratimo Bhishmi, Dronacharyi i tako dalje. Vidite, ovo su djedovi. Rama je bio kralj. Dakle, ovo su djedovi, a kao što znate za Bhishmu, prije događaja s Draupadi kada je odvučena na dvor, obećao je Duryodhani da će ostati uvijek vjeran prijestolju i da neće ništa reći. Krishna ga je podsjetio na to rekavši: „Ne, ako si djed, možeš prekršiti svoju riječ. Kad moraš zaštititi dostojanstvo nekoga, uvijek možeš opozvati ono što si obećao. Jer ovo je iznad… to je neljudski. Ako si vidio da otvoreno nekoga sramote, bi li sjedio i gledao? Zar ne bi reagirao? Znaš, kao praotac, kao djed i stariji, trebao si otvoriti usta i reći da je to pogrešno.” Ali on to nije učinio, i oni to nisu učinili. Što su učinili? Samo su pognuli glave, potpuno bespomoćni.

Dakle, uspoređujući to s Ramom: znate priču da je Rama obilazio svoje kraljevstvo i tamo je bio čovjek koji pere odjeću, a njegova supruga je bila s nekim drugim, pa je rekao svojoj ženi: „Gledaj, nisam milostiv poput Rame. Bila si s drugim i za mene je završeno. Uzmi svoje stvari i idi.” Rama je znao da je Sita toliko godina bila s Ravanom, ali opet, On je Situ primio natrag.

Ali jednu stvar zaboravljaju. Vrlo često kad imam ovo pitanje ljudi to ne shvaćaju, jer nisu čitali Ramayanu u potpunosti. Vidite, Sita koja je otišla u Ravaninu palaču, zapravo je bila kopija Site. Zapravo prvo kloniranje! Tako se dogodilo da je Rama, kad je bio u šumi, zamolio Agni-deva da pazi na Situ, a iz Sitine sjene izašla je druga slika Site. Tako je ta sjena Site otišla u Lanku. Upravo je tu sjenu Ravana oteo. Ali vrlo često se ova priča, ova lila, zanemaruje. Kažu: „O, da, Sita je ta koja je otišla tamo.“ Zapravo, to je bila dvojnica Site koja je otišla u Lanku.

Još nešto, na Lanki sada promatramo Ravanu. Ravana je bio požudan jer je tako gledao Situ, a zapravo se želio oženiti Sitom. Zbog toga je oteo Situ. Ali kad je prvi put htio staviti ruku na Situ, začuo se glas koji je rekao: „Ako je ikad dodirneš, umrijet ćeš.“ Ravana se na to podsjećao. Dakle, Ravana nije bio loša osoba koja je prema njoj postupala na vrlo loš način. Kad je Sita bila u vrtu Ashoka, Ravana bi svakog dana došao i pokušao napredovati prema Siti, ali on se nikada nije nametao njoj. Kako bi bilo danas? Da se to dogodilo u današnje vrijeme, jadna Sita, žao mi je, oprosti mi, ali vjerojatno bi bila silovana. Ali ne, Ravana to nije učinio. Mogao je, bio je vrlo moćan, mogao je skočiti na nju i činiti sve što je htio da se zadovolji. Ali ne. Toliko je puta pokušao: impresionirati Situ, uplašiti Situ rekavši joj da je ubio Ramu i kroz neku iluziju donio je glavu Rame. Ali naravno, Sita je čak i kao sjena Site bila potpuno zaokupljena sjećanjem na gospoda Ramu.

Da bi to dokazali, nakon što je Rama ubio Ravanu, doveli su Situ. Sada bi se moglo očekivati da će Rama biti radostan i trčati kao u indijskim bollywoodskim filmovima i skočiti u naručje svoje voljene koju je došao odvesti. Ne, nije bilo tako! Rama je u tom trenutku rekao: „Čekaj!“ I svi su bili šokirani. Rekao je: „Mora proći kroz agni-parikshu.” Znači, ako je bila nevjerna supruga boravivši u Ravaninoj kući svih tih godina, ako je bila okaljana, ona bi izgorjela. Dakle, napravili su lomaču i, naravno, svi su bili šokirani. Zašto on tako govori? Dakle, Sita je sjela na lomaču i kako je vatra bila zapaljena, pojavio se Agni-deva, Bog vatre, a s njim je bila druga Sita. I ta je Sita od sjene nestala, a Agni-deva je rekla: „Rama, uzmi svoju ženu. Ona je čedna i čista. Ravana nikada nije položio ruku na nju.” Iako ju je oteo i povlačio je i vukao, mislim da nikada nije nepristojno položio ruku na nju.

Dakle, vidite, Sita je tamo dovedena čedna za Ramu i znala je za to. A i kad ju je poslao u šumu, nakon što je čuo što ljudi govore, to nije bilo od radosti. Bilo je to zato što je želio dati primjer. Zato je teškog srca zamolio Lakshmana da je odvede u šumu. Ali on nije znao da je Sita trudna. Onda znate za Njegove sinove Luva i Kusha i kako je Valmiki uzeo Situ i kako se Rama opet podsjetio na Situ i tako dalje.

Ali Rama, kad stvarno analiziramo Njegov život, zašto kažemo da je Rama primjer? Radi se o tome kako se odnosio prema svakoj stvari svog kraljevstva. Prije nego misli na sebe, On misli na svoj narod. Ne na svoje prijestolje. Znate, da je mislio na svoje prijestolje, borio bi se već kad mu je Dasharatha rekao da ode za 14 godina u egzil. Ne, nije mislio na svoje prijestolje, nije štitio svoje prijestolje. Štitio je svoju dharmu. Činio je ono što se mora učiniti za dobrobit društva. Zato je on poslao svoju ženu ne zbog svog ugleda, nego svog kraljevstva, tako da bi dao primjer.

Dok Bhishma i Drona nisu bili primjer. Bili su samo bespomoćni. Učinili su sebe bespomoćnima. Koji su posao radili? Vidite, jedni su radili svoj posao radi svog naroda, drugi su samo pokušavali zaštititi vlastiti ugled.

Dakle, velika je razlika između ovo dvoje.

Često kada s ljudima govorim o našem vaišnavskom putu, vidim kako sam često sklon razrijediti ili čak sakriti neka učenja kako bi bila prihvatljivija ljudima. Ali poslije se ne osjećam dobro. Što mi možeš savjetovati? Prilagoditi učenja ljudima ili samo govoriti kako je propisno?

Gledajte, prvo kada prilazite ljudima i želite govoriti o svom putu, kao što sam rekao prije nekoliko dana, morate to postaviti na način da osoba može razumjeti. To ne znači da treba sakriti da ste hinduist i da ste na putu vaišnave. Vidite, to biste trebali reći, ali predstavite to na način koji toj osobi pruža ono što oni razumiju i pokazuje ono što im stvarno želite dati. Vodite ih na put s njihovog stajališta; od toga kako oni vide do onoga kako vi vidite.

Dakle, ne trebate se osjećati loše ako je prvi put da govorite o svom duhovnom putu. To je normalno. Ljudi se vrlo često osjećaju nespretno, misleći: „Kako? Vidite, ako se potpuno otvorim, oni će pomisliti da sam lud.” I isto tako jedna stvar je da, ako počnete govoriti o vaišnavskom putu, ako stvarno znate svoj put, postoje određeni pojmovi koji su im potpuno strani. Neće razumjeti o čemu govorite. Dakle, umjesto da ih stvarno potaknete na duhovni put, možete ih obeshrabriti da krenu duhovnim putem jer će im to biti previše.

Zato morate polako ići i govoriti njihov jezik. Krenite na to putovanje dok im zaista ne pružite ono što imate u sebi. Ali za to se morate educirati. Znanje je važno. Svaki dan vas podsjećam. Inače će biti teško.

Na duhovnom putu nas uče da je dobro provoditi vrijeme s istomišljenicima i ljudima na istom duhovnom putu. Međutim, neki od mojih najbližih prijatelja su oni koji nisu na duhovnom putu i koji nisu ni vegetarijanci. Osjećam se kao da su ti ljudi originalniji i bolji ljudi od onih koji su zapravo na duhovnom putu. Je li pogrešno što se tako osjećam?

Ne, nije pogrešno. Zapravo, rekao sam da sam na duhovnom putu upoznao dobre ljude, ali na duhovnom putu sam upoznao i one najgore. Često na duhovnom putu tužan dio je što se ljudi vole pretvarati da su vrlo sveti i da su superiorniji svima drugima.

To je zapravo opasnost. Kad se pojavi duhovni ponos, to je kada još više padamo. Ne smatram pogrešnim što imate prijatelje i ljude koji su vam dragi, koji nisu na duhovnom putu i ne razumiju duhovni put ili koji nisu ni vegetarijanci, ali jedna stvar je da ste vi svjetlo koje sjaji u tami. Vrlo često ljudi sjede u tami neznanja. Ne znaju ništa o tome. Ali tako što ste blizu njih, možete izravno ili neizravno podijeliti ono što imate u sebi.

Prvo bih rekao da moraš postati jak na svom duhovnom putu jer čini se da si u okruženju ili društvu istomišljenika. Ali ako niste dovoljno jaki, prije ili kasnije povući ćete se bez obzira želite li ili ne jer će vas vaša slabost iznutra dostići. I to je poziv na oprez.

Zato kada kažemo da ako ste na duhovnom putu, budite među istomišljenicima, što znači da prvo trebate ojačati. Postanite jaki na svom putu; ojačajte u svom cilju, postanite jaki u svom duhovnom nastojanju, a zatim idite i pomažite drugima.

Sve dok niste jaki, malo iskušenja će vas natjerati da padnete natrag. I to sam vidio mnogo puta, također s ljudima koji su primili inicijaciju. Oni će reći: „Da, mi smo predanici, nosimo kanti-malu“, a onda ih vidite na njihovoj Facebook stranici s bocom vina i oni bi trebali vrlo jasno znati da to nije u redu.

Vidite, kad nisu jaki, ponovno padaju u svoje stare samskare. Dakle, prvo morate postati jaki. Morate se stvarno usidriti u svojoj vjeri, usidriti u svojoj disciplini. To ne znači da ne možete reći ‘zdravo’ svom prijatelju, da ne možete piti čaj ili bilo što drugo s prijateljem. To možete učiniti, ali ne pridajte puno važnosti sve dok ne budete dovoljno snažni da dijelite svoj duhovni život, jer u suprotnom odande gdje se nalazite opet ćete pasti, znate?

Kao što je Krishna rekao u 3. poglavlju, u 9. stihu: „Vidite, na ovom svijetu što god da radimo, stvaramo karmu, ali postoje određene stvari koje radimo u stanju žrtve koje postaju oslobođenje. One vas oslobađaju.“ Što god radimo u ovom svijetu, to je kroz naš um, zar ne? A kad to učinimo, vežemo se za stvari. Kroz vezanost koju primamo izgrađujemo tako veliki zid da ono što imamo unutra ne blista. Ako ste na svom duhovnom putu, ovdje ste da donesete nešto dublje, nešto veće. Niste ovdje da biste stvorili više karmičkih stvari koje će vas povući dolje. Ovdje ste da budete slobodni. Ali kako biste bili slobodni ako ste u svom umu slabi, ako ste u svojoj vjeri slabi? Vrlo je teško. Dakle, prvo morate shvatiti da sve što radite, služite Gospodu. To je stanje uma koje, ako to postignete, tada nećete stvoriti nikakvu vezanost. Nećete stvoriti nikakvu degradaciju jer postajete takva prisutnost da ćete biti tu samo da uzdižete. Ako vaša prisutnost ne može nekoga transformirati, to znači da morate i dalje sebe jačati; morate postati jači na svom putu.

Postoji lijepa priča o takvoj žrtvi, takvom načinu služenja, postojanja u svijetu, ali svejedno podsjećanju sebe da je sve ovdje, što nam je Bog dao, samo za Njegovo zadovoljstvo, za služenje Njega i da je naš sam život za služenje Njemu.

Dok smo govorili o Rami, postoji Raghu, (jer Rama potječe iz dinastije Raghu), koji je bio potomak gospoda Rame. Bio je divan, veliki kralj. Dakle, nakon što je izvršio svoju dužnost kralja, odlučio je: „U redu, sve što sam učinio, nije za mene, bilo je za društvo, bilo je za Boga, jer sve što sam učinio bilo je samo kao služba. To mi je bilo dano i moram to vratiti Njemu.“ Njegovo razumijevanje samog života bio je život predavanja, život neprestanog podsjećanja da je ovdje da služi Bogu, a sve što je učinio bilo je za Boga.

Nakon što je završio svoje služenje, odlučio je učiniti jednu žrtvu, jednu yajnu. A ova yajna je bila yajna davanja svega što je imao natrag društvu.

Nakon yajne, dao je sav svoj imetak svom narodu, odjenuo se u dronjke i s prosjačkom zdjelom otišao. Kad je otišao, išao je okolo i molio za hranu. Kralj koji je imao sve, vidiš? Podsjetio je sebe da je to poput vode: voda dolazi, nalazi se na Zemlji, isparava, ide gore kao vodena para u oblak, kondenzira se i vraća se na zemlju kao voda, kao kiša.

Prisjetio se da je sve što je dobio ovdje na ovom svijetu bilo za služenje. Bio je ovdje da samo pazi na to kao upravitelj, da samo upravlja, ali sve je pripadalo Bogu. Dakle, ostavio je sve i otišao.

Jednog lijepog dana kad je prosio i osjetio umor, legao je pored stabla. Dok je ležao pokraj stabla, čuo je neke ljude kako razgovaraju. Neki su govorili i rekli: „Kako je velik kralj Raghu, koji se samo tako svega odrekao i otišao. Znate, to je tako veliko. Imamo divnog kralja, znate. “

Čuo je to i rekao im: „Što govorite o tom Raghuu?”

Znate, naravno, ljudi nisu prepoznali da je to sam kralj jer je bio odjeven poput prosjaka i rekli su: „Zašto to govorite takvim tonom?”

Rekao je: „Da, kažem to. Možete li otići i pitati svog kralja s čime je došao kako bi tvrdio da je sve dao? Idite i recite to svom kralju. Vaš kralj je rođen praznih ruku!“

Kao što je Krishna rekao u Giti, rođeni ste praznih ruku. Sve što ste uzeli, uzeli ste iz ovoga svijeta i morat ćete sve ostaviti na ovom svijetu.

Kralj Raghu, u obliku prosjaka, rekao je: „Idite i pitajte svog kralja, što je donio na ovaj svijet, a čega se odrekao?”

Dakle, vidite, sve što uzmemo, uzimamo odavde i sve će ostati ovdje. Ali ako biste mogli transformirati život nekoga, ako biste mogli promijeniti stvari u životu nekoga na bolji način, približiti ih Božanskom – da, isto kao i prethodno pitanje koje je Swami Revati postavio: ako ne mogu govoriti o svom duhovnom putu izravno s osobom, moram govoriti njihovim jezikom, ali iznutra se osjećam loše. Ista je stvar: nije pogrešno biti među ljudima koji su tvoji prijatelji i koji nisu vegetarijanci i slično, ali se samo stalno podsjećaj svog stajališta i što im možete dati. To je ono što moraš ojačati u sebi. A kad to postane snažno u vama, ništa vas ne može pomaknuti. Bit ćete usidreni tako snažno da ćete početi transformirati život tih ljudi.

Vidite, kao predanici, sjajite drugačije, vaše djelovanje je drugačije, imate određeni sjaj u sebi koji se potpuno razlikuje od svjetovne osobe. Svjetovna osoba, zbog straha za život, zbog straha da želi to, želi ono, imaju drugačije razumijevanje, pa nemaju taj sjaj koji sjaji u njima. Kao što sam ranije rekao, izgradili su zid toliko debeo da ni svjetlost atme ne može probiti. Oni nemaju ni kratki pogled na to. Ali bivanjem predanik imate uvid u to. Kroz milost Gospodovu, kroz milost gurua, imate taj uvid u svome životu za preobrazbu svog života.

Dakle, postanite jači. Istina je, vrlo često ćete uočiti da su ljudi svijeta radosniji i zadovoljniji i imaju više razumijevanja od duhovnih ljudi jer su se duhovni ljudi zatvorili u usku kutiju misleći da su tako posebni. Zato zapravo nisu shvatili što je duhovnost.

Kad kažete da ste duhovni, imate širi način gledanja na život. Imate širi način razumijevanja ljudi. Nema prosuđivanja. Nažalost, mnogi ljudi na duhovnom putu imaju suprotnu kvalitetu, dok ljudi koji su u svijetu imaju kvalitetu razumijevanja i sretniji su.

No jesu li istinski sretni? Imaju li uistinu razumijevanje samog života? Ne mislim tako. Još uvijek traže. A ako vas je Bog doveo do njih, učinite ono što ću vas opet zamoliti: postanite jači da biste mogli dijeliti ono što imate u sebi.

Jai Gurudev!

Izvorni govor na engleskom pročitajte ovdje.

X